Me and Manggis

Monday 24 March 2014

Yiy's Wedding @ Kota Belud

Assalamualaikum


Hi everyone!

Last month saya pegi attend wedding one of my best friend, Yiy Yiy. Which was held at Kota Belud. Seingat saya, saya memang penah pegi sini kira2 20 tahun lalu yang masa tu saya masih tak taw apa2 so, obviously saya memang tak tau apa2 tentang tempat ni. Tanya hubby pun, hubby tanya saya balik. Owh well, kita kan ada GPS. Why worry? Hahaha


The beautiful Yiy Yiy. Yang ni dia tengah pakai baju tradisional suku kaum Dusun Kota Belud.

KB! Here I come!

Then tersebutlah kesah, kitorang pakai GPS; G-P-S = Guna Pun Sesat. Teda bha pula tu tempat exist di GPS, pakai google map pun teda. Kami noticed yang kami dah sesat bila jumpa signboard Kota Marudu ahead. LOL telimpas sudah ni. Kitorang pusing balik pun tejumpa kampung2 orang yang lastly leads us to river. Patah balik lagi, jumpa pla jalan balik p KK. Huhu. Tanya orang kampung pun kami boleh sesat juga. 2x tanya, 2x la sesat. Kami kol la Yiy Yiy, rupa2nya kitorang suda jauh telimpas tu 1jalan. Kena balik pi pekan Kota Belud lagi.

Me and hubby driving dari KK ke KB, bukan men senang jak.. tu yang kompiden sangat tuh. Haihh.. Sesampai balik di pekan KB, baru la kami tejumpa jalan yang benar. Limpas karabau, limpas sawah, limpas hutan2, limpas tanah lapang, limpas kuda2, akhirnya jumpa juga rumah Yiy Yiy. Alhamdulillah..
Then saya nampak Yiy Yiy, tus saya hepi sangat2, terharu pun ada, macam mo nangis jugak saya. Eh kenapa pulak? Over bha saya ni kadang2.


Tengkiu la sama hubby yang bersabar ja dari tadi. Makasi aa~ Suda juga saya kasi sauk nasi ko banyak2 tadi kan? muehehe



Ey, macam press conference kan?

Me and hubby datang2 jak tus snap2 pic, salam peluk cium xoxo (me and Yiy Yiy ja) mesti pelik kalau hubby kami pun salam xoxo kan? Haha.

Then kami makan2, siap duduk di tempat VVIP lagi. Itu pla tempat yang paling cantik and teda orang, bha kami duduk la. Parents dorang laki bini ni amat peramah.

Ada kerisauan tu kalau pi tempat orang KadazanDusun kawin, coz dorang mesti ada aramaitii ni. Dorang kan non Muslim lagipun itu adalah adat. Tapi di sini, ada tu beer dalam tin tapi teda orang mau ni. Kena tolak2 ja bila orang pi offer. Yiy pun awal2 dah bisik, jangan risau makanan sini halal coz ada ipar dia Muslim yang masak. Memang betul pun, saya nampak sendiri macik2 bertudung yang di dapur tuh. Eh sembarang ja saya cakap macik kan? Sudah di bilang ipar puuunn.. okey la, kakak2. Kakak2 yang masak di dapur tu bertudung, so halalan thoiyiban. Alhamdulillah.

Ada tu special present saya tuk ni laki bini, teda pla pic dengan tu present.



Semoga Yiy and hubbynya bahagia sepanjang hayat.



Thanks for reading guys!

No comments:

Post a Comment