Me and Manggis

Wednesday 12 March 2014

Not So Tangled: Rei Mihani's Story

Assalamualaikum.



Rei Mihani is my real name. Rei-Mee-Ha-Nee. Tapi itu bukan la ejaan yang betul. Saya dipanggil dengan nama len juga, Hani, Aning and Nurhayati. Heee~~~


Saya sangat suka melukis. I love painting.




I paint,


I paint,


I paint a lot!


Saya sangat banyak melukis sejak dari kecil lagi. Kesukaan saya yang lain ialah membaca buku. 

Di zaman IT sekarang pun, saya tetap lagi sukakan buku berbanding format pdf. Kalau ada yang saya suka di internet, saya akan save dalam pdf dan kemudian print out tuk saya baca macam saya baca buku.


Saya pun suka berjalan-jalan dan tengok2 keindahan alam.


But since saya tinggal dengan family, saya jarang keluar jalan jauh. Saya duduk di rumah saja la..



Family cakap, anak gadis tak boleh selalu keluar rumah. Tak manis. Lagipun selagi saya dalam jagaan family, saya mesti stay di rumah, tak boleh suka2 berjalan. Then  saya ada ramai besfren! Yang paling rapat sejak sekolah menengah sampai sekarang ialah Ca.


Dengan Ca la saya selalu berjalan dulu. Saya berkerja di head office sebuah company di Kota Kinabalu. Saya berkerja sebagai Customer Service Representative.



Saya adalah tempat orang meluah perasaan dan rasa tidak puas hati dorang. Kerja saya adalah mendengar dan menyelesaikan masalah orang.


Kadang saya akan berjumpa dengan customer yang garang dan marah2. Tapi selalunya kalau saya mendengar dengan baik dan cepat selesaikan masalah, dorang akan jadi baik!



Saya selalu berkerja dengan ramai orang. Dari cikgu tadika, deal dengan ramai budak2 yang suka bermain. Ke customer relation di restoran, deal dengan orang ramai yang lapar. Sampai la ke customer service, deal dengan orang ramai yang mengirim duit.


Tapi sekarang saya sudah tidak berkerja. Saya sudah jumpa orang yang boleh baca buku sama2 dengan saya.


So, saya balik stay di rumah.

Kemas2 rumah,


Bersihkan rumah,

Kadang saya masak, tapi masakan saya tak sedap. Saya ja yang syok sendiri.


Dan sekarang saya ada hobby baru,


Saya suka menjahit, sambil menunggu suami balik dari kerja.


Haha this is real story, except part yang suami balik rumah. Hubby tak payah la mo kena memanjat tuk sampai ke rumah.




-The End-


Thanks for reading guys!



No comments:

Post a Comment