Me and Manggis

Monday 10 March 2014

Free ICT course and language class –sponsored by Sabah State Government

Assalamualaikum


Hi everyone!


Saya sedang 4month pregnant time saya apply kursus ni. Actually saya apply tuk creative writing. Ngehehe trip2 mo jadi penulis kunun. But class wasn’t available, so dorang offer English@Workplace level5. Mula2 memang tak minat tapi boring la selalu di rumah, so I accept.


ICT course and language class ni fully sponsored by government. Free yuran pengajian. Free material (books, textbook or dictionary). Free makan lagi! Woishh makan dia…boleh makan di hotel, di food court, bakery atau mana2 tempat jual makanan yang ada di Likas Square! Dorang akan bagi baucer makan n minum, then kita akan tukar dengan makanan di kedai mana yang kita mahu. Kalau makan di hotel, makanan ada buffet. Kena ceduk oleh dorang sendiri, so memang tak banyak la. Pok tempat ispisyal jak sana. Tapi kalau di food court, ada banyak pilihan. Mihun goreng ayam, nasi goreng pattaya, chicken rice, bakso, soto, rojak daging dan macam2 lagi pilihan. Order saja. Minuman pun boleh order, kadang ada yang kena tambah duit la. Alaa tambah 20c ke 50c jak..


Yuran yang dicaj RM200 ke RM1000 pun  adalah free! Letcurer yang bagus dan berpengalaman. Especially English lecturer. ICT course yang ada sangat banyak. Dari excel, words, pc maintenance, graphic design pun ada! All free. Kita boleh ambil sampai 8course pada tahun yang sama.  Bagi language course, paling femes English course la. Ada conversation English, English@Workplace, Intensive English dan creative writing. Other language yang ada ialah Mandarin, Korea and Japan. Subject to availability la. Yang ni jarang2 ada ni coz tak ramai apply agaknya. But it’s worth to try!


Syarat2 mau join course:

No.1 mesti Malaysian yang menetap di Sabah.
No.2 18 years and above for language course and 10 above for ICT course.


Cara apply free course:

1. Login to http//:www.amc.edu.my
2. Register sebagai member di web tu, then proceed with choosing the course you want!


Masa pengajian tertahluk pada course masing2 tapi akan ada pilihan. Tempat: AMC College , Likas Square Kota Kinabalu. Sebelah Sabah Trade Center. Satu jalan dengan Stadium Likas ni. Student dari KK boleh naik bas Likas yang limpas di stadium. Apapun browse website dorang ni http//:www.amc.edu.my for further info.


Okey, di sini saya share some pic yang saya snap last week.






Pic yang ni saya snap time kami ada presentation.



Saya ditemani hubby and my in law. Currently saya ambik English@Workplace Level5. Kelas saya dah start Disember 2013 and akan tamat pada pertengahan bulan May. (Meanwhile due saya bersalin adalah pada ujung bulan May.) Kelas ni tiap ari Ahad 10am to 4pm. Lunch jam12.

Come on, join the class.


Thanks for reading!

No comments:

Post a Comment