Me and Manggis

Saturday 8 March 2014

Gift Wrapping: cara balut hadiah berkipas

Assalamualaikum~

Hi everyone!

Okey this happened last month. Its Comel’s birthday! And so I look for her a present. Hadiahnya simple saja tapi saya nak buat ia presentable and shuuwitt ^^ hihi.




Owh yang ni adala pic time saya nikah aritu. Eyeww look at me, bajet kiut tak menjadi di sana haha. Yang baju purple tu, sebelah kiri purple adalah Hasnah jiran kampung saya and yang sebelah kanan yang juga kaler purple ni adalah c Acia my foreber besfren aww~

3 gadis kecik yang duduk berpeace di depan saya pula adalah Tita adik saya, Nadia my kajen and Puteri yang juga kajen saya. And yang sebelah kirriiii sangat tu adalah Comel. Yang juga kajen saya ^^. Nah ni c Comel yang memang comel pun!



Sory pic ni blur sket coz anak ni snap pakai camera360.. bebudak..


Orytes, jom kita balut hadiah tuk Comel.


Cara balut hadiah berkipas



Hadiah berupa alarm clock kaler pink nampaknya tak dapat di tapuk di situ yee.. tapi alarm clock tu berjasa taw, tahan lagi tuh. Aaah! Jangan pertikaikan pilihan saya. Tools yang ada just scissor and celotape yang transparent. And wrapping paper and ribbon.


1. Potong wrapping paper ikut keperluan, lebihkan di bahagian atas dan bawah coz kita akan banyak melipat di sana.


2. Lipat (bahagian bawah)wrapping paper macam nak buat tangga.



3. Letakkan hadiah dan selotepkan. Biarkan space di atas tu coz kita akan melipat pula di sana.





4. Kemaskan lipatan. Ini adalah view dari belakang.


5. Then kita lipat macam lipat kipas di bahagian atas tadi. Mesti lipat banyak2 taw.


6. Temukan ujung ke ujung lipatan kipas tadi seperti pic di bawah. Kalau paper tak cukup panjang, ujung dan ujung kipas tadi takkan bertemu, sebab tu lah kita kasi space banyak sikit tadi ^^

Selotepkan bahagian yang bertemu tadi.

7. Di bahagian tengah2 kipas tu ada lubang sikit, selitkan ribbon di sana. Then ikat ribbon tersebut pada bahagian depan hadiah.

8.  Tadaa! Dah pun siap.



Inilah teknik kreatif balutan hadiah yang berkipas! Cubalah balut hadiah macam ni ^^

Enjoy!



Thanks for reading guys ^^ !

2 comments:

  1. Wow comelnye.
    Terima kasih, saya nak cuba balut macam ni untuk hadiah sukaneka kanak2.
    Mesti comel =)

    ReplyDelete